Informasjon til deg som kursdeltaker

Velkommen som kursdeltaker hos oss! Våre veiledere jobber for at du skal nå dine målsetninger og bistår deg med det du trenger på veien dit.

Du har fått et brev i innboksen om at du skal delta på et tiltak i Podium og lurer kanskje på hvor du skal møte og hva kurset handler om. Vi gleder oss til å hilse på deg. Ta gjerne kontakt med oss før kurset starter.

På kurssenteret møter du engasjerte og dyktige veiledere som er opptatt av at nettopp du lykkes med dine mål, og de bistår deg med det du trenger for å komme dit. Hvis du ikke helt vet hva målene dine er ennå, får du tilbud om veiledning slik at du oppdager dem.

 

På kurssenteret er det klasserom, grupperom og samtalerom.

Tiltaket du har fått plass på er enten et gruppetiltak eller et

individuelt tiltak, det står det informasjon om i brevet du har

mottatt.

Alle kurssentrene våre er utstyrt med PCer og alt annet du som

deltaker vil trenge. Det serveres også god stemning, kaffe og te.  

HER finner du informasjon om hvor du skal møte opp.

orangesirkel_u-2-150x150.png

«Her hos Podium blir

vi både sett og hørt, og 

tatt på alvor - på ordentlig

 

- Tidligere kursdeltaker    

thumbnail_IMG_6035.jpg

Vi ønsker at læringsmiljøet i kurssentrene våre skal stimulere deg til å ta gode valg for deg selv, og utvikle gode læringsstrategier.

Vi pleier å si at vi “løfter folk opp på podiet, og lar dem skinne” Med det mener jeg at vi henter fram ressursene i deltakerne våre, lar dem bygge mestringsopplevelser og  hjelper dem til å skape grobunn for motivasjon til å nå sine mål

Silje Henriksen,

Fagleder

FAQ

Generelle spørsmål 

Q: Hvor lenge varer kurset? 

A: Alle kurstilbudene våre har ulik lengde. Det står informasjon om hvor lenge kurset varer på informasjonen du har fått fra NAV

 

Q: Hva trenger jeg å ta med meg på kurset? 

A: I utgangspunktet ingenting. Vi har PC-er med nødvendig programvare og kursmateriell vil bli utdelt i løpet av første kursuke. 
Hvis det skulle være noe vi trenger fra deg (f.eks. dokumentasjon/attest), så ber vi spesifikt om det. 

Q: Hvor skal jeg møte opp? 

A: I utgangspunktet skal du møte på vår avdeling i din kommune, men i noen tilfeller må du reise til en nabokommune. Oversikt over avdelingene våre, med adresser finner du HER
Reiseutgifter til kurssenteret kan dekkes av Nav, dersom du oppfyller kriteriene. 
Mer informasjon finner du på Nav sine nettsider. 

 

Q: Hvilke kommunikasjonskanaler bruker vi? 

A: Vi kontakter deg primært på telefon. Underveis i kurset bruker vi Microsoft Teams, som du får tilgang til ved oppstart. 

 

Q: Hva med lærebøker? 

A: Noen av kurskonseptene våre har lærebøker, noen kurskonsepter har annet undervisningsmateriell. Podium sørger for at du får tilgang til det du trenger. Der vi bruker lærebøker står du fritt til å velge fysisk bok, og/eller tilgang digitalt i BrettBoka (finnes som app til Android/Apple/Windows, eller i nettleser). I tillegg bruker vi et utvalg online ressurser, bl.a. Videoteket og NDLA. 

 

Q: Hva med eksamen/offentlig prøve i norsk?

A: Noen av kursene våre avsluttes med en eksamen eller oppmelding til en offentlig prøve. Podium dekker eksamens-/oppmeldingsavgiften. Ytterligere informasjon får du når fristen nærmer seg. 

 

Q: Matpakke? 

A: Ta med matpakke. Kaffe og te er gratis på våre avdelinger.  

 

Q: Kan jeg jobbe hjemmefra? 

A: Kursene våre har regler for oppmøte. Dersom du har behov for individuelle tilpasninger kan dette tas opp med veileder og din saksbehandler hos Nav, så finner vi en løsning i fellesskap.

Bjørn-Eieland-regionleder-Telemark-300x300.png

"Vi er opptatt av at du skal bli bevisst og definere det du har kunnskap om, bli tryggere på hvem du er, gi deg selv bedre muligheter, og kunne presentere dette kort og tydelig i en god presentasjon."

Bjørn Eieland,

Avdelingsleder Romerike